مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

 

                                                 



ادامه مطلب ...

آزمون فریدمن یک آزمون ناپارامتری، معادل آنالیز واریانس با اندازه های تکراری (درون گروهی) است که از آن برای مقایسه میانگین رتبه ها در بین K متغیر (گروه) استفاده می‌کنیم. فرض کنید می‌خواهیم از یك نمونه شامل 10 نفر در مورد 5 کالا نظرخواهی کنیم - یعنی از آنها بخواهیم که به هر یک از کالاها از نظر کیفیت امتیاز بدهند- سپس میانگین امتیازات كالاها را با هم مقایسه و بررسی كنیم كه اگر اختلاف امتیازات كالاها معنی دار است؛ كدام كالا بیشترین امتیاز و كدام كالا كمترین امتیاز را كسب كرده است.  در چنین حالتی شما با 5 متغیر روبرو هستید که این متغیرها به لحاظ آماری به یکدیگر وابسته هستند زیرا اندازه هایی هستند که توسط هر نمونه تکرار شده اند. در فایل آموزشی زیر نحوه انجام آزمون فریدمن در نرم افزار spss را بیشتر توضیح داده ایم.

 

بنگاه‌های کوچک به عنوان موتور رشد اقتصاد اروپا درنظر گرفته می‌شوند. آنها منبع اصلی استخدام و روح کارآفرینی و نوآوری می‌باشند. هرچند که بسیاری از بنگاه‌های کوچک در کشمکش برای بقا شکست می‌خورند. یکی از دلایل رایج این مسأله، کمبود منابع درونی است که توانایی بنگاه‌های کوچک را برای مواجهه با رقابت فزاینده و نوسانات بازار کاهش می‌دهد.

مجموعه‌ی این موارد مقدمه‌ی پایان‌نامه‌ی دکتری با عنوان «نیل به رقابت‌پذیری از طریق توانمندی‌های بیرونی: مطالعه‌ی تجربی بنگاه‌های کوچک فن‌آوری محور» قرار گرفته است که با دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) به تحلیل این مسأله پرداخته است. این پایان‌نامه را به زبان انگلیسی از لینک زیر می‌توانید دریافت نمایید.

 

دانلود

نقل ازوبلاگ emodir

 

نحوه نوشتن مقاله (روش تحقیق)      دونل باتلر   دانشگاه پرینستون

                                                       



ادامه مطلب ...
پيوندها