مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

شهردار جدید خوی - آری فعلا حمایت، به جای انتقاد

امروز  و فرداست که شهردار  جدید شهرمان جناب  آقای  مهندس محبوب تیزپاز  کلید شهر را در  دست خواهد گرفت و انشاء الله با درایت و قدرت امورات این شهر  با مسائل پر  پیچ و خم  اما با پتانسیل بالا را به پیش  برد . شهردار  جدید انشالله با حمایت مسئولین به زودی حکمش  را خواهد گرفت  و همین روزهاست که بیاید  ولی  نمی  دانم چرا عده ای  از  همشهریان عزیز، دست از  افکار  خود بر نمی  دارند . بالاخره هم موافق و هم مخالف هر  دو محترمند و باید به اندیشه آنها احترام گذاشت . اما  چیزی  که شهر  در  این برهه می  طلبد اتحاد  است و اتحاد و اتحاد . البته منظور آن اتحاد نگه داشتن حال و هوای پست و میز صندلی هم نیست !

وحدت کلمه چیزی  است که در  این روزها برای  شهر  مان الزامی  است .

در  حالی  که شهردارمان  همین روزها می  آید  مخالفت با او و راه انداختن بحث بومی  و غیر بومی، چسبیده به برخی، یا حمایت بعضی، دردی  از  شهر  دوا نمی  کند  و  این کار  در  واقع تهیه مهمات برای  دشمن است .

 در اصل انتقاد حق  مردم است ولی  فعلا برای  انتقاد زود است . 

باید بجای  مخالفت  دستمان را دست ایشان گذاشته و همگی  با هم مشکلات خوی عزیزمان را یکی  پس  از  دیگری از  پیش  رو  برداریم .

با کمی  فکر   و تامل و مقایسه می  توان به محبوب تیزپاز خوش  بین بود، عملکرد شهردارهای بومی  خوی  یادمان هست ؟؟؟؟؟؟ فکر  می   کنم همه غیر بومی ها 6 سال شهردار  نبودند در  حالی  که همشهری  عزیزمان 6 سال فرصت داشته

این مقال جای  اتحاد و همدلی  است و چون علاقه  شهردار سابق و معاونینش را نسبت به شهرمان ندیده ام و لی خودشان گفته اند که دارند لذا از  ایشان و یاران وی نیز می  خواهم  هر  کمکی  از  دستشان بر می آید برای خوی عزیزمان انجام دهند . هم اکنون باید اعضای دوره چهارم شوراهای اسلامی با عملکرد خویش تلاش کنند تا با سپری شدن چهار سال دوره خدمت ،و نداشتن برنامه مردم از آنان روی گردان نشوند.

قابل ذکر است خدمات شهرداری ها را که هر روز شهروندان آن را لمس می کنند ، شهروندی که در شهر زندگی می کند با گذر از نقاط شهری خدمات شهرداری را احساس میکند و از خدمات و تغییرات انجام گرفته لذت می برد.

به نظرم حال زمان اعلام مخالفت نیست بلکه زمان ارائه طرح ها و فکر  ها به شهردار  جدید و شورای  جدید است  تا این دوران بد برای  شهر دارالمومنین خوی هر  چه زودتر  سپری  شود  و افق های  تازه به روی  شهرمان باز  شود . انشالله شورای شهر خوی با جدیت تمام از آقای تیزپاز حمایت خواهد کرد و یکی از سیاست‌های جدی شورای چهارم کمک به شهردار جدید و حرکت در جهت توسعه و پیشرفت خوی باشد. هم اکنون انتظار آن میرود آقای تیزپاز به دلیل حضور در شهرداریهای مختلف به خوبی بتواند در شهرداری که یک نهاد اجتماعی است خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهد و مشکلات خوی را در عرصه‌های مختلف برطرف سازد.

دوره چهارم شوراهای اسلامی دوره ای که با تجارب جدید درسال جاری آغاز گردیده است علاوه از اینکه لازم است خطا و آزمون دوره های گذشته تکرار نشود بلکه با تجارب دوره های گذشته با مدیریت واحد شهری در توسعه و پیشرفت امور شهری تلاش گردد.

داشتن برنامه مدون در اداره شهر توسط شوراهای اسلامی و شهرداری در نیل به موفقیت ها شوراهای اسلامی را یاری داده و نداشتن برنامه همانا تیر انداختن در تاریکی است و نباید با آزمون و خطا این تجربه را عملی کرد .

انتظارات مردم از  شهردار :

1- در  زیباسازی  ورودی  های  خوی تلاش  کند  زیرا که هیچکدام در  شان خوی نیست .

2- نمای  خیابان های مرکزی نمای  خوبی  برای  خوی تاریخی  نیست .

3- طرح های در  آمدزایی  را در شهر شروع کننند

4- برای  اتحاد هر چه بیشتر   خوی تلاش  کنند .

5- در  راه اندازی میدان تره بار خوی تلاش  کنند .

6- خارج نمودن مکان های تاریخی از بند مغازه های  قدیمی 

7- مطالعه و در صورت نیاز احداث زیر گذز و رو گذر، سنگ فرش کردن خیابان امام

8- ساماندهی و ایجاد مجتمع کلینیک تخصصی  پزشکان و انتقال ساختمان های قبلی به مکان های کم ترافیک

9- سرو سامان دادن به بلاتکلیفی شهروندان در مراجعه به شهرداری

و بسیاری موارد دیگر که شهروندان بهتر از نا میدانند...

در  پایان از  زحمات شهردار سابق  نهایت قدردانی  را داریم و با اعلام حمایت از  شهر دار  جدید ، از ایشان می  خواهیم تحولات اساسی در خوی ایجاد کند . انشاالله

به امید روزی  که انتقادات از شهردار   وزن ناچیزی  در  مقابل  ذکر  خیر ها باشد .

روحانے راه مسجد را گم ڪرده بود .
 از ڪودڪے خردسال پرسید :
 فرزندم !
 مسجد این محل ڪجاست ؟
 ڪودڪ گفت: آخر همین خیابان ،به طرف چپ بپیچید ،
 آن جا گنبد مسجد را خواهے دید .
 روحانے گفت: آفرین فرزند!
 من هم اڪنون در آنجا سخنرانی دارم ،
 تو مےخواهی به سخنانم گوش دهے ؟
ڪودڪ پرسید :درباره چه چیزے
صحبت مےڪنی ،حاج آقا !؟
 روحانی گفت: مے خواهم راه
 بهشت را به مردم نشان دهم .
 ڪودڪ خندید و گفت:
 تو راه مسجد را بلد نیستے
 مے خواهی "راه بهشت" را به مردم نشان بدهے!!!

حال اینکه شب و روز بعضی ها شده پشت مردم صحبت کردن!!!

دوستی میگفت وقتی این انسان ها پشت شما غیبت، و تخریب میکنند به دلیل این است

که میخواهند عین شما شوند و این همان واژه حسودی است!!!

خداوند همه را به راه راست هدایت کند!!!

سام والتون بنیانگذار فروشگاه های وال مارت :

همه ما یک رئیس داریم و او همان مشتری است،

او می تواند در هر لحظه که بخواهد، با خرید نکردن خود ما را اخراج کند.

از چند دهه ي گذشته تا اکنون آگاهي هاي تازه اي در رابطه با منطقه هاي شهري پديد آمده و بار ديگرسرک­ها به عنوان فضايي براي زندگي و نه تنها محلي براي عبور و مرور وسائط نقليه مطرح شده است مخصوصاً اهميت طراحي مناسب عناصر منظر سرک که خصلت ويژه­اش را بدان باز مي­گرداند در واقع تجهيزات سرک­ها در هويت بخشيدن به فضاهاي شهري کمک مؤثري مي­کنند که ساخت ميادين از آن جمله است و شهرسازان از ساخت ميادين علاوه بر کارکردهاي فني آن به دنبال تبديل نمودن آنها به يک نهاد هويت­بخش در شهر خود هستند،



ادامه مطلب ...

در این تصویر به جز خط‌های عمودی سفید و سیاه، چه تصویری را می‌بینید؟

 145885_282.jpg

 برای دیدن تصویر پنهان می‌توانید چند گام از مانیتور فاصله بگیرید. اکنون بگویید در این تصویر چه دیدید؟ 

گاهی برای دیدن مشکل و شناخت دقیق یک مساله باید کمی از آن فاصله گرفت و آن مساله در چارچوب یک تصویر فراگیر در کل سیستم دید

پيوندها