مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

اروپا: موفقیت مدیر بر اساس پیشرفت مجموعه تحت مدیریتش سنجیده میشود
ایران: موفقیت مدیر سنجیده نمیشود، خود مدیر بودن نشانه موفقیت است

 

  اروپا: مدیران بعضی وقتها استعفا میدهند

ایران: عشق به خدمت مانع از استعفا میشود


اروپا: افراد از مشاغل پایین شروع میکنند و به تدریج ممکن است مدیر شوند
ایران: افراد مادرزادی مدیر هستند و اولین شغلشان در بیست سالگی مدیریت بزرگترين هاي کشور است


اروپا: برای یک پست مدیریت، دنبال مدیر میگردند
ایران: برای یک فرد، دنبال پست مدیریت میگردند و در صورت لزوم این پست ساخته میشود


اروپا: یک کارمند ساده ممکن است سه سال بعد مدیر شود
ایران: یک کارمند ساده، سه سال بعد همان کارمند ساده است، در حالیکه مدیرش سه بار عوض شده


اروپا: اگر بخواهند از دانش و تجربه کسی حداکثر استفاده را بکنند، او را مشاور مدیریت میکنند
ایران: اگر بخواهند از کسی هیچ استفاده ای نکنند، او را مشاور مدیریت میکنند


اروپا: اگر کسی از کار برکنار شود، عذرخواهی میکند و حتی ممکن است محاکمه شود
ایران: اگر کسی از کار برکنار شود، طی مراسم باشکوهی از او تقدیر میشود و پست مدیریت جدید میگیرد!

طی کردن راهی که هزار فرسنگ است، با برداشتن اولین قدم آغاز می‌شود!

تا چه اندازه ای در کار و فعالیت خود موفق هستید و چه برنامه ای را برای آینده شغلی و تحصیلی خود در نظر گرفته‌اید؟ مهم‌ترین مشوقان شما در کار و تحصیل چه کسانی هستند و چه راهبردی برای مواجهه با مشکلات دارید؟ استرس چه نقش و جایگاهی در روند برنامه کاری و تحصیلی شما دارد و از چه راهکارها، ترفندها و الگوهایی برای برطرف کردن و غلبه بر آن استفاده می‌کنید؟

 



ادامه مطلب ...

از مدير موفقي پرسيدند: "راز موفقيت شما چه بود؟" گفت: «دو كلمه» است.
- آن چيست؟
- «تصميم‌هاي درست»
- و شما چگونه تصميم هاي درست گرفتيد؟
- پاسخ «يك كلمه» است!
- آن چيست؟
- «تجربه»
- و شما چگونه تجربه اندوزي كرديد؟
- پاسخ «دو كلمه» است!
- آن چيست؟
- «تصميم هاي اشتباه»

مدیر یک شرکت نرم‌افزاری، که نرم‌افزارهای متعدد در حوزه‌ی حسابداری و امور مالی تولید می‌کند، به یک شرکت فعال در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری در بورس دعوت می‌شود. نظم شرکت عالی است.

همه لباس‌های رسمی پوشیده‌اند. میزها مرتب است. چند صفحه‌ی نمایش بزرگ روی دیوار است که آخرین ارزش چند سبد سهام مهم را نمایش می‌دهد. ساعت کاری دقیقاً در لحظه‌ای خاص شروع می‌شود و همه پشت میزها حاضر هستند. نظمی آهنین در شرکت برقرار است و گردش مالی چند ده میلیاردی برای همه‌ی کارکنان عادی است.

او به شرکت خود باز می‌گردد و هر لحظه شرایط موجود، او را بیشتر از قبل دلزده و دلسرد می‌کند. برنامه‌نویس‌هایی که با ظاهر غیررسمی و بعضاً نامرتب سر کار آمده‌اند. هر کدام به هزار شکل مدعی هستند و حرف مدیر خود را به سادگی نمی‌پذیرند. دیر می‌آید. زود می‌روند. بعضی وقتها خیلی دیر می‌روند. نه تنها تلویزیونی روی دیوار نیست که پیشرفت لحظه‌ای کارها را نشان دهد، هر یک از پروژه‌ها با انواع سختی‌ها و تاخیر‌ها روبروست.
مدیر شرکت نرم‌افزاری، تصمیم می‌گیرد،‌ فرهنگ شرکت و رفتار مدیریتی خود را با کارکنان اصلاح کند!

***

آیا به تفاوت «نقاب» و «لباس» توجه کرده‌اید؟ نقاب را بر روی چهره می‌گذاری و مهم نیست که همخوانی آن با چهره‌ات چقدر است. هر نقابی را بر هر چهره‌ای می‌توان گذاشت. کافی است که فرد، نقابش را دوست داشته باشد.

اما انتخاب لباس، تنها بحث سلیقه نیست. ممکن است کسی لباسی را دوست داشته باشد، اما لباس اندازه‌ی او نباشد. یا به تن او خوب ننشیند.
یکی از اشتباهات رایج در حوزه‌ی مدیریت،‌ این است که ما سبک مدیریتی را از شرکت دیگری، از کشور دیگری، از فرد دیگری، اقتباس می‌کنیم و تلاش می‌کنیم آن سبک را در سازمان و صنعت خود اجرا کنیم.

شاید به نظر این مسئله بدیهی بیاید اما بیایید با خودمان فکر کنیم:
چقدر پیش آمده که الگوهای سایر شرکت‌ها و سازمانها، بدون بررسی و تحلیل به داخل سازمان ما تزریق شده و گرفتاری ایجاد کرده است؟
چقدر پیش آمده که مشاوران استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت (مثلاً ایزو) تلاش کرده‌اند همان لباس فرایندی که بر تن مشتری قبلی کرده‌اند را با کمتری تغییرات بر تن سازمان ما بپوشانند؟

چقدر پیش آمده که تبلیغ خلاقانه‌ی زیبایی که در کشور دیگری درست شده، الهام بخش تبلیغ‌های ما قرار گرفته و تبلیغ خوب و زیبا اما بی‌نتیجه‌ای تولید شده است؟

چقدر اتفاق می‌افتد که مدیر مالی یک شرکت با توان و تخصص بالا،‌ وارد سازمان دیگری می‌شود و همه از ناتوانی و سردرگمی‌ها و سیاست‌های نادرست او تعجب می‌کنند؟

مدت‌هاست واژه‌ی «اقتضا» و «مدیریت اقتضایی» جایگاه ویژه را در حوزه‌ی مدیریت و فرهنگ به خود اختصاص داده است.
باید دقت کنیم که «لباس» و «نقاب» را جابجا نگیریم.

در پاسخ به سوال دانشجویان امور اداری

سرفصل و نحوه نمره دهی درس مبانی علم اداره به شکل زیر خواهد بود:

5 نمره میان ترم( ارائه کلاسی+حضور در کلاس و شرکت در بحث ها+امتحان میان ترم)+ 15 نمره پایان ترم

سرفصل:

1- تعاریف و مفاهیم اداره، سازمان و مدیریت 

2- مکاتب مهم مدیریت( کلاسیک ها، نئوکلاسیک ها، تئوری اقتضائی، سیستم ها و مدیریت کیفیت جامع TQM

3- سیر تطور مدیریت دولتی ئ بازرگانی و تفاوت و شباهت آنها

4- اداره و سیاست و چگونگی ارتباط و جدایی آنها در قرون اخیر

5- قوه مجریه و دستگاه اداری مرکزی، نقش قوه مجریه در قانون اساسی، ارکان قوه مجریه، ساختار دولت، رابطه ادارات مرکزی و تشکیلات محلی

6- آشنایی با اداره امور استخدامی کشور

 

با سلام

در پاسخ به سوال زمان امتحان دانشجویان رشته حقوق و مدیریت جهانگردی پیام نور

 

امتحان میان ترم مالیه عمومی مورخ ۹۲/۰۸/۱۰ ساعت ۱۵، همان ساعت کلاس برگزار خواهد شد.

امتحان مالیه عمومی با توجه به اصرار دانشجویان و تداخل با امتحانات دیگر از 6 فصل خواهد بود

( فصلهای 1 - 2- 4 - 6- 7 - 9)


 امتحان میان ترم تجزیه وتحلیل مسائل اجتماعی ایران ساعت ۱۳، مورخ ۹۲/۰۸/۱۰ برگزار خواهد شد.

منبع: كتاب مديريت فروش و فروش حضوري

مدیر فروش باید توانایی اداره کردن صحیح نیرو‌های فروش در رسیدن به اهداف شرکت را داشته باشد. تعاریف بسیاری از واژه مدیریت وجود دارد، از جمله اینکه مدیریت به معنای کارگردان، گرداننده، دور‌دهنده، اداره‌کننده و کسی که کاری را اداره می‌کند و اداره به معنای قوام دادن، نظام دادن و تنظیم کردن کار‌ها است.

مدیریت یعنی انجام کارها به وسیله و از طریق دیگران و علم مدیریت عبارت است از علمی که انسان را به انجام کار‌ها از طریق دیگران هدایت می‌کند. و همچنین گفته‌اند، مدیریت فرآیند به‌کارگیری موثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج امکانات و منابع و هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمان و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول، صورت می‌گیرد.

از تعاریف بالا و تعریف‌های مشابه در کتب مختلف مدیریت چنین استنباط می‌شود که مدیریت؛ علم و هنر برنامه‌ریزی (پیش‌بینی کردن)، سازماندهی (تقسیم کار بین دوایر و تفکیک وظایف بین افراد)، رهبری (هدایت و راهنمایی کردن و توانایی نفوذ کردن در دل کارکنان)، نظارت و کنترل (ناظر بودن و اصلاح کردن) و ایجاد هماهنگی (هم‌مسیر کردن و حاکم کردن نگرش سیستمی) در منابع موجود (نیروی انسانی، امکانات فیزیکی و منابع مادی) برای رسیدن به هدف یا اهداف از پیش تعیین شده سازمان با توجه به قوانین و محدودیت‌های محیط است.

مدیر باید توانایی ایجاد و بسط نگرش سیستمی مربوط را داشته باشد و جوی را در بین کارکنان به وجود آورد که همگی خود را جزئی از سیستم خانواده کاری بدانند و روحیه رفاقت و همدلی بین آنان حاکم باشد.
به نظر نگارنده مهم‌ترین مشکل موجود در اداره شرکت‌ها مشکل مدیریت است. آموزش مدیران از مهم‌ترین نکات و اصولی است که باید جدی گرفته شود. دیگر زمان مدیریت سنتی گذشته است، انسان‌ها ماشین نیستند، آنها احساس، درک و بینش دارند؛ بنابراين مدیریت منابع انسانی با مدیریت ماشین متفاوت است. مدیران شایسته، کارکنان را خلاق بار می‌آورند، تفویض اختیار می‌کنند و البته رهبری، هدایت، نظارت و اصلاح کردن هم در رفتار آنها مشاهده می‌شود.
مدیر عصر امروزی، بزرگی خود را در نوع رفتارش با جزئی‌ترین کارمندانش نشان می‌دهد. از ابزار تشویق بجا استفاده می‌کند و توبیخ را در خلوت انجام می‌دهد و مدیر امروزی کارکنان خود را پلیس بار می‌آورد، در حالی که مدیر سنتی دائم مواظب کارکنان است، نمی‌دانم کارکنان سازمانی که دائم تحت نظارت دوربین‌ها هستند و مکالمات تلفنی آنها شنود می‌شود، چگونه می‌توانند احساس تعلق سازمانی داشته باشند.
چنانچه مدیران شایسته در یک سازمان حاکم باشند مشکلی به وجود نخواهد آمد و اگر هم مشکلی به وجود آید کلیه کارکنان با هم در حل آن می‌کوشند و هر کس سعی در انتقال آن به دیگری ندارد. جمع شدن با هم شروع است، بودن با هم پیشرفت است و کار کردن با هم موفقیت. برای اینکه گروه یا تیم درست کار کنند، مدیر باید الگو و رهبر دیگران باشد.
مدیران موفق هیچ گاه پیروزی‌ها را به نام خودشان تمام نمی‌کنند، بلکه می‌دانند در پشت صحنه یاران بسیاری داشته‌اند، در جذابیت و دلنشینی یک آهنگ، علاوه بر مدیران، اعضا تیم ارکستر هم دخیل هستند و مدیران تیزبین این را می‌دانند و یادآوری می‌کنند. موفقیت یک مدیر 15 درصد به واسطه مهارت‌های فنی است و 85 درصد دیگر مربوط به مهارت در مهندسی انسان‌ها است.
مدیران موفق مچ همکارانشان را در حین انجام کار خوب می‌گیرند، ولی مدیران ضعیف چون چلچله دریایی فقط هنگام انجام کار اشتباه متوجه کارکنان شده و بر سر آنان می‌ریزند. در دایره فروش پس از اینکه شرکت اهداف، خط‌مشی، ساختار، اندازه (تعداد) و حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان فروش خود را تعیین کرد، نوبت به‌کارگیری، انتخاب، آموزش، نظارت، ایجاد انگیزش و ارزیابی عملکرد آنها فرا می‌رسد. سیاست‌ها و رویه‌های مختلفی این گونه تصمیمات را هدایت می‌کند.

هدایت وظایف مدیریت نیروی فروش

  1. برنامه‌ریزی: تعیین اهداف، پیش‌بینی، جمع‌آوری اطلاعات صحیح و به موقع، تسلط به محیط (شناخت محیط)، ارتباطات و تصمیم‌گیری.
  2. سازماندهی: انتخاب نیروی فروش، تقسیم کار و تفکیک وظایف، تعیین خطوط گزارش‌دهی و روابط کاری، مشخص کردن مسوولیت‌ها و اختیارات نیروی فروش و تفویض اختیار.
  3. هدایت و رهبری: سرپرستی و راهنمایی کردن، آموزش نیروی انسانی، انگیزش و روابط انسانی، حقوق و مزایای نیروی فروش و پرورش شایستگی‌های رهبری.
  4. نظارت و کنترل: ناظر بودن و مطلع بودن، سنجش بین برنامه و عملکرد، پیدا کردن دلایل انحرافات عملکرد از برنامه و اصلاح اشتباهات.
  5. هماهنگی: جلسات مرتب با کارکنان، تلاش در جهت افزایش همدلی بین نیروهای فروش، جایگزین کردن رفاقت به جای رقابت ناسالم در درون شرکت، افزایش روحیه هم‌توان‌افزایی، ایجاد فضای یادگیری تیمی، فعال کردن و توسعه نگرش سیستمی در خانواده فروش و نوع ارتباط آن با کل شرکت و زنجیره عرضه (تامین‌کنندگان، شرکت، واسطه‌ها، مشتریان.)

بهرام رنجبریان در کتاب بازاریابی و مدیریت بازار آورده است: مدیریت فروش شامل برنامه‌ریزی، سازماندهی، کنترل و هدایت افراد و تلاش‌های گروهی پرسنل فروش است. در واقع مدیریت فروش را چیزی بیش از آشنایی با مراحل فروش حضور و پیگيری آنها می‌دانیم. مدیر فروش پرسنل فروش خود را باید به گونه‌ای سازماندهی نماید که بتوانند به صورت یک تیم عمل کرده و اهداف تعیین شده در راستای راهبرد‌های تروج شرکت را تحقق بخشند. از این رو فرآیند مدیریت فروش شامل تعیین اهداف و راهبرد‌های فروش، تعیین ساختار، ارتقای کمی و کیفی نیروی فروش، هدایت و ارزیابی عملکرد آنهاست.

منبع: كتاب مديريت فروش و فروش حضوري

مديريت واحد شهري  و نقش آن در توسعه " خوی"

میر سجاد اسبقی - کارشناسی ارشد MBA

 امروزه "مديريت واحد شهري" نقش اساسي  ،در   توسعه شهر ها ايفا مي کند ،اما براي  آشنايي با  اين واژه   ابتدا بايد تعريف درستي از "شهر " داشته باشيم .

براستي ما به عنوان يک شهروند و يا مسئول ، چه تصويري  از شهر وآينده  آن  داريم.

  آيا شهر مکاني است با خيابانهايي براي عبور مرور و مياديني براي دور زدن ماشين ها  و محيطي که   هر کسي  به فکر منافع شخصي خود باشد و بس؟

شهر محل زندگي مجموعه اي از انسانها ست با نيازها،علايق، سليقه ها و افکار مختلف ،شهر يک خانه بزرگ است  و هيچ کس حق   ندارد سليقه شخصي و سازماني اش را بر  آن حاکم سازد ، در يک کلمه شهر بايد محيطي باشد عاري از هرگونه کشمکش ،تبعيض ، تعصب ، تا شهرودان با آرامش خاطر  ودر کمال امنيت زندگي کنند .  اما آ نچه   شهرها را از همديگر متمايز مي سازد ،فرهنگ هايي است که هر شهر در خود دارد  ، بعضي از شهر ها " شهر فرهنگي " وبعضي ديگر" فرهنگ شهري " دارند .

 سوال اين است که شهر خوی  يک شهر فرهنگي است و آيا" فرهنگ شهري" را در خود جاي  داده است؟




ادامه مطلب ...

برای قبول شدن درمصاحبه دکتری علاوه بر تکنیک عمومی نیاز به اطلاعات تخصصی رشته خود دارید

۱- مروری بر دروس و مطالب کلیدی : با اینکه سوالات علمی جلسه مصاحبهآزمون دکتری مرتبط با دروس اصلی رشته و گرایش انتخابی داوطلب می باشند ولیمتأسفانه آزمون کتبی برخی رشته ها از چنین دروسی نبوده است و رتبه خوبآزمون کتبی به معنای آمادگی در این دروس نمی باشد. یکی از بهترین کارهاییکه باید تا زمان دعوت به مصاحبه ها انجام دهید مرور این دروس است



ادامه مطلب ...

  تحقق مدیریت واحد شهری اراده جمعی می خواهد

 داستان تکراری آسفالت خیابان ها را هم شنیده اید و هم وقتی رانندگی می کنید با عمق وجود درک کرده اید.!

هیچ مشابهتی با آسفالت ندارد که هیچ ، برخی از جاده های خاکی های صاف بهتر از آسفالت امروز بعضی از خیابان ها و گوچه های خوی است. شاید برای توصیف این وضعیت بد اصطلاح جگر زلیخا را به کار ببریم اغراق نباشد.

مدیران شهری ادعا می کنند ما بهترین آسفالت را تولید می کنیم. کیفیت آسفالتی که در خیابان های شهر ریخته می شود مطلوب است. اعتبارات زیادی هم در این زمینه هزینه می شود. اما چه کنیم که هنوز آسفالت گرم ریخته شده سرد نمی شود ، شرکت های خدماتی یکی پس از دیگری شروع به کنده کاری می کنند. گاز ، برق ، آب و تلفن ،هر کدام هم جداگانه برای خودشان جدول دارند. و هر از چند گاهی برای توسعه شبکه های خدماتی و یا تعمیر آنها اقدام به کنده کاری خیابان می نمایند و یکدست بودن آسفالت  از بین می رود.

به هر حال چاره ای نیست. نمی شود خیابان ها را هر 10 سال یک بار آسفالت کرد.نمی شود صبر کنیم تا همه تعمیرات انجام یا تجهیزات توسعه یابد و بعد خیابان ها آسفالت شود . چاره ای نیست.

کارشناسان شهری معتقدند حل ریشه ای این معضل که سالانه موجب هدر رفت میلیاردها تومان بیت المال می شود ، سپردن شهر به یک مدیریت است. شهر یک موجود زنده است و باید با نگاه اجتماعی و انسانی آن را مدیریت کرد. بنابراین یک مرکز تصمیم گیر می خواهد تا برای زیر بنا و زیر ساخت های شهر برنامه ریزی نماید. تونل مشترک تاسیسات از این همه هزینه جلوگیری می نماید اما متولی ساخت و تجهیز شهرها به این تونل در دستور کار هیچ نهاد وسازمانی قرار ندارد.!

مدیریت واحد شهری است که می تواند این مجموعه به  هم پیوسته را مدیریت و راهبری نماید اما بنا به ملاحظاتی ! هنوز اراده قاطعی برای تحقق این مهم دیده نمی شود.

 

 

 

داشتن شهری آباد، مدیران شهری کارآمدی می طلبد

 


اگر مدیریت را به درختی تشبیه نماییم که رشته های مدیریتی آن از قبیل بازرگانی، صنعتی، اجرایی، دولتی و غیره میوه های آن باشد در آن صورت مدیریت شهری میوه جدید این درخت کهن سال است. اگر بخواهیم شهری را شناسایی کنیم باید آن را از جنبه های گوناگون از قبیل میزان تمرکز جمعیت، وضعیت اقتصادی، شغل اغلب شهروندان و نیز رشد اقتصادی منطقه مورد بررسی قرار دهیم و مدیر شهری موفق است که سعی در بهبود شاخصهای یاد شده، داشته باشد و چنانچه در این امر شکست بخورد موقعیت شهر و جامعه متزلزل می شود.

  مدیریت شهری علم جدیدی است که در راستای ارتقای سطح رفاه شهروندان و بالا بردن جایگاه شهر به وجود آمده است و بسته به نظام سیاسی و وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشورها، نوع مدیرتی آن نیز تغییر می کند. در کشور عزیزمان ایران نیز وجود شوراهای اسلامی شهر و روستا علاوه بر منعکس کننده مردم سالاری به جهان خارج است، خود جایگاهی است که مدیران شهری در آنجا به مدیریت شهر پرداخته و برای آینده شهر برنامه ریزی می نمایند. از این رو انتخاب افرادی آشنا به امور شهری، مدیریت و آگاه به مسائل روز جامعه و نیز آشنا به مشکلات روزمره مردم گامی در راستای پیشرفت شهر و ارتقای رفاه مردم می شود.

 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه برگزار می گردد و مردم شریف ایران همچون گذشته با شور و اشتیاق در آن شرکت نموده و رئیس جمهور و شوراهای خودشان را انتخاب می کنند و در این میان شوراهای جدید که در واقع مدیران جدید شهرمان می شود باید از اقدامات مثبت نفرات قبل خود استفاده کرده و از اشتباهات آنها درس بگیرند و آنگونه نباشد که اشتباهات گذشته به صورت دوره ای تکرار شود و تنها نفرات باشند که تغییر می کنند.

مديريت علوي نياز عصر جديد

  مديريت در جهان از عظيم‌ترين و باارزش‌ترين سرمايه‌ها و ارکان هر جامعه محسوب مى‌شود. بنابراين پرورش و آموزش مديرانى کارآمد، فعال و خلاق در تمام سطوح جامعه يکى از وظايف جوامع بشرى است. زمانى مى‌تواند يک جامعه به سوى تکامل پيش رود که مديران لايق و کاردان در آن به فعاليت مشغول باشند. هرگز نمى‌توان بدون وجود سياستمداران، برنامه‌ريزان و مديران آگاه و توانمند به توسعه مطلوب دست يافت. امروزه مديران بايد به حکم ضرورت از آخرين يافته‌هاى علمى اطلاعات کافى داشته باشند. اگر مديران افرادى ناآگاه يا بى‌اطلاع و غيرخلاق باشند جامعه را به سوى تباهى سوق خواهند داد. به گفته مولاى متقيان در نهج‌البلاغه “اينان محور مرکزي، نگه‌دارنده سنگ آسيا و عمود برپا دارنده خيمه زندگى اجتماعى‌اند.”



ادامه مطلب ...
برچسب:ASBAGHI, :: 16:54 :: نويسنده : سیدسجاداسبقی
تریز چیست ؟

واژه TRIZ (تریز) برگرفته شده از حروف اول کلمات در عبارت روسی زیر می باشد:
«Teoriya Resheniya Izobrototelskikh Zadatch» که برابر انگلیسی آن عبارت «Theory of Inventive Problem Solving» (با مخفف TIPS) است که به معنی نظریه حل ابداعانه ی مسئله می باشد.


ادامه مطلب ...

از كتاب دو هزار نكته‌ي كارآفريني ، نوشته: دكتر محمد احمد پور دارياني

يكي از مسائلي كه مي‌تواند يك كارآفرين را كاملاً ذوق‌زده كند و به هيجان آورد، رسيدن به يك فكر و ايده‌ي جديد است. محصولي جديد، راهي نو، طرحي تازه و كاري متفاوت مي‌تواند در آنان ايجاد انرژي كند و آن ها رابراي رسيدن به نمونه‌ي عيني يك ايده‌ي ذهني برانگيزد.


كارآفرينان معمولاً برا ي انجام كارها و فعاليت‌هاي خود از ايده‌هاي نو كمك مي‌گيرند. ممكن است اين ايده و طرح جديد زاييده‌ي ذهن خود كارآفرين باشد.

بهترين ايده ها از منشي ها و دانش آموزان به دست مي آيد.( ساموئل والتون)

ايده مي تواند به خاك بخورد يا به جادو تبديل شود ، اين بستگي به فردي دارد كه با آن برخورد مي كند.(ويليام برنباخ )

همواره افكار خود را روي كاغذ بياوريد و نگذاريد از ذهنتان فرار كند. ( دكتر رابينز)

فكر خوبي داريد؟ چرا نشسته ايد؟ كاري برايش بكنيد . ( مارك تواين)



ادامه مطلب ...

۱ -هر گاه شخصی را ملاقات می کنید، بایستیدpromotion



ادامه مطلب ...

اولین چراغ های راهنمایی جهان در سال ۱۸۶۸ یعنی سال ها قبل از اختراع اتومبیل و در زمانی که ترافیک شامل عبور و مرور احشام و چهارپایان، واگن ها، کالسکه ها و عابران پیاده می شد، طراحی و در لندن نصب شد. در واقع این چراغ از دو فانوس گازی قرمز به معنای توقف و سبز به معنای احتیاط توسط مهندس راه آهنی به نام جی پیلار نایت ساخته شده بود. البته اتفاق جالبی در این میان افتاد و یک سال بعد در ژانویه ۱۸۶۹ این چراغ راهنمایی گازی منفجر شد و مامور پلیسی را که مشغول روشن کردن آن بود، به شدت مجروح کرد.



ادامه مطلب ...

هیچ وقت فکر نکن که بازنده ای ، یه روزی بین 250 میلیون نفر برنده بودی

 

تصوير

پلیس پارکینگ؛ عبارتی که شاید خواندن یا شنیدنش کمی تعجب برانگیز باشد، اما وجود دارد. از آن جا که معضلی به نام جای پارک در بسیاری از کلان شهرهای دنیا وجود دارد، پس بسیار طبیعی به نظر می رسد که چیزی با نام پلیس پارکینگ هم وجود خارجی داشته باشد! رانندگان باید به این مهم توجه داشته باشند که پارک و توقف در محل های غیرمجاز می تواند بر ترافیک منطقه تاثیر منفی داشته باشد و گاه امکان به وقوع پیوستن یک سانحه نیز وجود دارد.



ادامه مطلب ...

شهریک اثرهنری بزرگ است که آفرینندگانی به وسعت خود و به تعدادجمعیتش دارد. (کریستوفر الکساندر)

اگرمیخواهید احترام مدیران شهری را نسبت به مردم بسنجید، به مبلمان آن شهرنگاهی بیاندازید.(ضرب المثل انگلیسی

 مدیران شهری  شما چگونه اند؟!!!

لزوم تقويت مديريت بحران در زمان وقوع زلزله
ايران جزو ده کشور بلاخيز دنياست . وقوع زلزله در ايران از معمول ترين بلاياي طبيعي است . صفحه ايران زمين مثلث يکپارچه اي که اضلاع آن را سه گسل مهم و نسبتا فعال تشکيل مي دهد .
گسل شمالي از نزديکي طبس ، بويين زهرا ، رودبار ، زنجان، اردبيل و تبريز يعني محل شديدترين زلزله هاي تاريخ ايران و البته تهران مي گذرد .   



ادامه مطلب ...

 اگرمیخواهید که درزندگی و شغل خود یک دگرگونی ایجاد نمائید رازهای زیر رارعایت نمائید.

در کدام قرن زندگی می کنیم ، در کدام قرن فکر می کنیم؟

ازشکست نهراسید چرا که شکست مقدمه پیروزی است؟

سی و یک روز برای تبدیل شدن به یک رهبر و مدیر موفـق



ادامه مطلب ...

 آدم های موفق خودشان را با افرادی که با آنها هم فکر هستند، متحد می‌کنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یک گروه بودن را می‌دانند و می توان گفت آدم های موفق 30 فرق کلی با دیگران دارند که دانستن آنها بد نیست :
 



ادامه مطلب ...

خلاصه كتاب اصول و فنون مذاكره

نويسندگان: راجر فيشر- ويليام يوري

برگرداننده به فارسي: دكتر مسعود حيدري

دانلود

 

اگر دلتون ميخواد كه ضريب هوشي خودتونو بسنجيد , به سوالاتي كه در ادامه ي اين مطلب وجود دارد را پاسخ دهيد و خودتونو بسنجيد , توجه داشته باشيد كه بايد بدون مكث جواب بديد !…



ادامه مطلب ...

مصاحبه، گفت و گويي دو طرفه ميان متقاضي كار و كارفرما يا مدير شركت و سازمان است. اين ملاقات در راستاي تامين نيروي انساني سازمان اجرا مي‌شود و ..



ادامه مطلب ...

 يه کلاغ و يه خرس سوار هواپيما بودن کلاغه سفارش چايي ميده چايي رو که ميارن يه کميشو ميخوره باقيشو مي پاشه به مهموندار
مهموندار ميگه چرا اين کارو کردي؟
کلاغه ميگه دلم خواست پررو بازيه ديگه ،پررو بازي! چند دقيقه ميگذره باز کلاغه سفارش نوشيدني ميده ٬باز يه کميشو ميخوره باقيشو ميپاشه به مهموندار
مهموندار ميگه : چرا اين کارو کردي؟
کلاغه ميگه دلم خواست پررو بازيه ديگه ،پررو بازي !
بعد از چند دقيقه کلاغه چرتش ميگيره
خرسه که اينو ميبينه به سرش ميزنه که اونم يه خورده تفريح کنه ...
، مهموندارو صدا ميکنه ميگه يه قهوه براش بيارن
 قهوه رو که ميارن يه کميشو ميخوره باقيشو ميپاشه به مهموندار ، مهموندار ميگه چرا اين کارو کردي؟
خرسه ميگه دلم خواست پررو بازيه ديگه ،پررو بازي
اينو که ميگه يهو همه مهموندارا ميريزن سرش و کشون کشون تا دم در هواپيما ميبرن که
بندازنش بيرون خرسه که اينو ميبينه شروع به داد و فرياد ميکنه
کلاغه که بيدار شده بوده بهش ميگه: آخه خرس گنده تو که بال نداري مگه
مجبوري پررو بازي دربياري!!!!!!!!

 

نکته مدیریتی :  قبل ازتقلید از دیگران منابع خود را به دقت ارزیابی کنید

 

 

پرسشنامه متداول ترين ابزار جمع آوري اطلاعات در پايان‌نامه رشته مديريت است. پرسشنامه عبارت است از مجموعه‌اي از پرسش‌هاي هدف دار كه با بهره‌گيري از مقياس‌هاي گوناگون نظر، ديدگاه و بينش يك فرد پاسخگو را مورد سنجش قرار مي دهد(حافظ نيا،1377).

جهت نگارش پرسشنامه براي پايان نامه ابتدا بايد موضوع مورد بررسي به مولفه‌هاي آن تجزيه شود. مثلا وقتي موضوع بررسي کيفيت زندگي کاري است بايد مولفه‌هاي موجد کيفيت مانند رضايت، انگيزش، خلاقيت را در نظر گرفت. هر يک از اين مولفه‌ها يک فرضيه يا سوال تحقيق را مي‌سازند. در مرحله بعد بايد براي هر مولفه يک مجموعه آيتم را شناسائي کرد. برمبناي نظريه چرچيل (1979) براي ايجاد يك مقياس زمانيكه ابعاد شناسائي شدند بايد مجموعه اي از آيتم ها در ارتباط با هر بعد ايجاد گردند(سين و ديگران،2005). زمانيکه مجموعه آيتم‌ها را شناسائي کرديد بايد با نظر اساتيد و متخصصين به يک جمع بندي برسيد و پرسشنامه مقدماتي را تدوين کنيد



ادامه مطلب ...

تصاویرمدیریتی در ادامه مطلب..

   



ادامه مطلب ...

 تئوریهای سازمان و مدیریت ضریب۲     رفتار سازمانی ضریب۱

مدیریت بازاریابی ضریب۴              اقتصاد ضریب۲           آمار ضریب۲

روش تحقیق ضریب۲        مدیریت استراتژیک ضریب۲         زبان تخصصی انگلیسی ضریب۳

 

اگر به این 5سوال پاسخ دهید خیلی باهوش هستید

درادامه مطلب میتوانیدببینید



ادامه مطلب ...

در این تصویر به جز خط‌های عمودی سفید و سیاه، چه تصویری را می‌بینید؟

 145885_282.jpg

 برای دیدن تصویر پنهان می‌توانید چند گام از مانیتور فاصله بگیرید. اکنون بگویید در این تصویر چه دیدید؟ 

گاهی برای دیدن مشکل و شناخت دقیق یک مساله باید کمی از آن فاصله گرفت و آن مساله در چارچوب یک تصویر فراگیر در کل سیستم دید

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
پيوندها