مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

بازاریابی همهمه ای یا BUZZ Marketing یک شکل از بازاریابی دهان به دهان است که استراتژی آن غیر سنتی است و اغلب از خلاقیت برای تعامل و جذب مخاطبان استفاده می کند. با استفاده از این نوع بازاریابی، شور و هیجان در مورد محصول و یا خدمات در بین مردم معمولاً از طریق تبلیغات دهان به دهان منتشر می شود



ادامه مطلب ...

در صورتی که شرکتی از بازاریابی از طریق توصیه‌های زبانی به خوبی استفاده کند، نتایج بسیارموثری به بار می‌آورد و می‌تواند چنان تاثیری در زمینه رقابت ایجاد کند که نتایج روش‌های دیگر بازاریابی به ندرت به پای آن می‌رسد. با این حال بسیاری از نمایندگان بازاریابی از توسعه روش‌های بازاریابی دهان به دهان پرهیز می‌کنند. 

بازاریابی دهان به دهان (Word of Mouth Marketing) نوعی از بازاریابی است که بدون پرداخت هزینه ، کسب و کاری توسط استفاده کنندگان از خدمات یا محصولات به دیگران معرفی می شود.

 

 

 

 



ادامه مطلب ...

راه های متفاوتی برای جلب توجه مشتریان وجود دارد که استفاده از هر کدام از این راه ها تابع عوامل متفاوتی است. در گام اول باید بررسی کنید که چه فاکتورهایی محیط کار شما را از محیط های مشابه متمایز می سازد. آیا محیط کار شما به خاطر نوع دکوراسیون محیط سردی است؟ در این صورت سعی کنید فضای کاری خود را به شکلی طراحی کنید که برای مشتری تازگی داشته باشد و علاوه بر آن مشتری در آن احساس راحتی نیز بکند، با پخش موزیک های مرتبط با کار خود به آن جان دهید.

نکته دیگری که بسیار دارای اهمیت است محل قرار گیری دفتر مرکزی یا دفتر فروش شما است. تا جایی که برایتان مقدور است سعی کنید مکانی که برای استقرار دفترتان انتخاب می کنید متناسب با نوع مشتریانتان، مکانی در دسترس و مناسب باشد. برای مثال اگر کار کار شما فروش لباس است، خیلی بی معنی است که در جایی که بورس لوازم اداری است مغازه بزنید.

در زمینه بازاریابی محصولتان همواره به یاد داشته باشید وقتی شما برای یک بار توانستید فروش خود را بالا ببرید کم کم در این زمینه دارای مهارت خواهید شد. برای شروع تبلیغ کار خود می توانید از پخش تراکت استفاده کنید. اگر این روش، روشی قدیمی محسوب می شود اما هنوز هم راه هایی برای متمایز کردن تراکت محصولتان با سایر محصولات وجود دارد. با خلاقیتی که در این زمینه به کار می برید هنوز هم این روش موفقیت آمیز خواهد بود.

نکته دیگر در رابطه با پخش تراکت است، شما باید تبلیغاتتان را در زمان و مکان مناسبی انجام دهید، به طوری که شانس قرارگیری در مشتریان هدفتان بالا باشد. برای مثال اگر شما فروشگاه کتاب های کمک درسی دارید، مدارس و دانشگاه ها خصوصا در زمان امتحانات مکان و زمان مناسبی برای تبلیغات در این زمینه خواهد بود.  

از راه های دیگر تبلیغات، فعالیت در شبکه های اجتماعی و تبلیغات چهره به چهره است که تاثیر بالایی در جذب مشتریان دارد، زیرا وقتی محصولات خود را برای افراد به صورت حضوری معرفی می کنید، اعتماد فرد به شما خیلی بیشتر خواهد بود.

در روند فروش سعی کنید نظم داشته باشید، برای کارهای فوق العاده ای که در حین فروش برای ایجاد انگیزه در مشتریانتان می خواهید انجام دهید زمان مشخصی قرار دهید و به زمان بندی خود اهمیت دهید. برای مثال در زمان های مشخصی به مشتریان تخفیف بدهید و فروش با شرایط را قرار دهید. این نظم کاری به مشتریان انگیزه می دهد که فروشگاه شما را به عنوان یک فروشگاه پیشرو در امر فروش بشناسند

بازاریابی استراتژیک

ملا نصرالدین هر روز در بازار گدایی می‌کرد و مردم با نیرنگی٬ حماقت او را دست می‌انداختند. دو سکه به او نشان می‌دادند که یکی شان طلا بود و یکی از نقره. اما ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد. این داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهی زن و مرد می‌آمدند و دو سکه به او نشان می دادند و ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد. تا اینکه مرد مهربانی از راه رسید و از اینکه ملا نصرالدین را آنطور دست می‌انداختند٬ ناراحت شد. در گوشه میدان به سراغش رفت و گفت: هر وقت دو سکه به تو نشان دادند٬ سکه طلا را بردار. اینطوری هم پول بیشتری گیرت می‌آید و هم دیگر دستت نمی‌اندازند.

ملا نصرالدین پاسخ داد: ظاهراً حق با شماست٬ اما اگر سکه طلا را بردارم٬ دیگر مردم به من پول نمی‌دهند تا ثابت کنند که من احمق تر از آن‌هایم. شما نمی‌دانید تا حالا با این کلک چقدر پول گیر آورده‌ام.

شرح حکایت ۱ (دیدگاه بازاریابی استراتژیک)
ملا نصرالدین با بهره‌گیری از استراتژی ترکیبی بازاریابی، قیمت کم‌تر و ترویج، کسب و کار «گدایی» خود را رونق می‌بخشد. او از یک طرف هزینه کمتری به مردم تحمیل می‌کند و از طرف دیگر مردم را تشویق می‌کند که به او پول بدهند .
«اگر کاری که می کنی٬ هوشمندانه باشد٬ هیچ اشکالی ندارد که تو را احمق بدانند.»

شرح حکایت ۲ (دیدگاه سیستمی اجتماعی)
ملا نصرالدین درک درستی از باورهای اجتماعی مردم داشته است. او به خوبی می دانسته که گداها از نظر مردم آدم های احمقی هستند. او می دانسته که مردم، گدایی – یعنی از دست رنج دیگران نان خوردن را دوست ندارند و تحقیر می کنند. در واقع ملانصرالدین با تایید باور مردم به شیوه خود، فرصت دریافت پولی را بدست می آورده است.

«اگر بتوانی باورهای مردم را تایید کنی آنها احتمالا به تو کمک خواهند کرد. »

روحانے راه مسجد را گم ڪرده بود .
 از ڪودڪے خردسال پرسید :
 فرزندم !
 مسجد این محل ڪجاست ؟
 ڪودڪ گفت: آخر همین خیابان ،به طرف چپ بپیچید ،
 آن جا گنبد مسجد را خواهے دید .
 روحانے گفت: آفرین فرزند!
 من هم اڪنون در آنجا سخنرانی دارم ،
 تو مےخواهی به سخنانم گوش دهے ؟
ڪودڪ پرسید :درباره چه چیزے
صحبت مےڪنی ،حاج آقا !؟
 روحانی گفت: مے خواهم راه
 بهشت را به مردم نشان دهم .
 ڪودڪ خندید و گفت:
 تو راه مسجد را بلد نیستے
 مے خواهی "راه بهشت" را به مردم نشان بدهے!!!

حال اینکه شب و روز بعضی ها شده پشت مردم صحبت کردن!!!

دوستی میگفت وقتی این انسان ها پشت شما غیبت، و تخریب میکنند به دلیل این است

که میخواهند عین شما شوند و این همان واژه حسودی است!!!

خداوند همه را به راه راست هدایت کند!!!

سام والتون بنیانگذار فروشگاه های وال مارت :

همه ما یک رئیس داریم و او همان مشتری است،

او می تواند در هر لحظه که بخواهد، با خرید نکردن خود ما را اخراج کند.

منبع: كتاب مديريت فروش و فروش حضوري

مدیر فروش باید توانایی اداره کردن صحیح نیرو‌های فروش در رسیدن به اهداف شرکت را داشته باشد. تعاریف بسیاری از واژه مدیریت وجود دارد، از جمله اینکه مدیریت به معنای کارگردان، گرداننده، دور‌دهنده، اداره‌کننده و کسی که کاری را اداره می‌کند و اداره به معنای قوام دادن، نظام دادن و تنظیم کردن کار‌ها است.

مدیریت یعنی انجام کارها به وسیله و از طریق دیگران و علم مدیریت عبارت است از علمی که انسان را به انجام کار‌ها از طریق دیگران هدایت می‌کند. و همچنین گفته‌اند، مدیریت فرآیند به‌کارگیری موثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج امکانات و منابع و هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمان و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول، صورت می‌گیرد.

از تعاریف بالا و تعریف‌های مشابه در کتب مختلف مدیریت چنین استنباط می‌شود که مدیریت؛ علم و هنر برنامه‌ریزی (پیش‌بینی کردن)، سازماندهی (تقسیم کار بین دوایر و تفکیک وظایف بین افراد)، رهبری (هدایت و راهنمایی کردن و توانایی نفوذ کردن در دل کارکنان)، نظارت و کنترل (ناظر بودن و اصلاح کردن) و ایجاد هماهنگی (هم‌مسیر کردن و حاکم کردن نگرش سیستمی) در منابع موجود (نیروی انسانی، امکانات فیزیکی و منابع مادی) برای رسیدن به هدف یا اهداف از پیش تعیین شده سازمان با توجه به قوانین و محدودیت‌های محیط است.

مدیر باید توانایی ایجاد و بسط نگرش سیستمی مربوط را داشته باشد و جوی را در بین کارکنان به وجود آورد که همگی خود را جزئی از سیستم خانواده کاری بدانند و روحیه رفاقت و همدلی بین آنان حاکم باشد.
به نظر نگارنده مهم‌ترین مشکل موجود در اداره شرکت‌ها مشکل مدیریت است. آموزش مدیران از مهم‌ترین نکات و اصولی است که باید جدی گرفته شود. دیگر زمان مدیریت سنتی گذشته است، انسان‌ها ماشین نیستند، آنها احساس، درک و بینش دارند؛ بنابراين مدیریت منابع انسانی با مدیریت ماشین متفاوت است. مدیران شایسته، کارکنان را خلاق بار می‌آورند، تفویض اختیار می‌کنند و البته رهبری، هدایت، نظارت و اصلاح کردن هم در رفتار آنها مشاهده می‌شود.
مدیر عصر امروزی، بزرگی خود را در نوع رفتارش با جزئی‌ترین کارمندانش نشان می‌دهد. از ابزار تشویق بجا استفاده می‌کند و توبیخ را در خلوت انجام می‌دهد و مدیر امروزی کارکنان خود را پلیس بار می‌آورد، در حالی که مدیر سنتی دائم مواظب کارکنان است، نمی‌دانم کارکنان سازمانی که دائم تحت نظارت دوربین‌ها هستند و مکالمات تلفنی آنها شنود می‌شود، چگونه می‌توانند احساس تعلق سازمانی داشته باشند.
چنانچه مدیران شایسته در یک سازمان حاکم باشند مشکلی به وجود نخواهد آمد و اگر هم مشکلی به وجود آید کلیه کارکنان با هم در حل آن می‌کوشند و هر کس سعی در انتقال آن به دیگری ندارد. جمع شدن با هم شروع است، بودن با هم پیشرفت است و کار کردن با هم موفقیت. برای اینکه گروه یا تیم درست کار کنند، مدیر باید الگو و رهبر دیگران باشد.
مدیران موفق هیچ گاه پیروزی‌ها را به نام خودشان تمام نمی‌کنند، بلکه می‌دانند در پشت صحنه یاران بسیاری داشته‌اند، در جذابیت و دلنشینی یک آهنگ، علاوه بر مدیران، اعضا تیم ارکستر هم دخیل هستند و مدیران تیزبین این را می‌دانند و یادآوری می‌کنند. موفقیت یک مدیر 15 درصد به واسطه مهارت‌های فنی است و 85 درصد دیگر مربوط به مهارت در مهندسی انسان‌ها است.
مدیران موفق مچ همکارانشان را در حین انجام کار خوب می‌گیرند، ولی مدیران ضعیف چون چلچله دریایی فقط هنگام انجام کار اشتباه متوجه کارکنان شده و بر سر آنان می‌ریزند. در دایره فروش پس از اینکه شرکت اهداف، خط‌مشی، ساختار، اندازه (تعداد) و حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان فروش خود را تعیین کرد، نوبت به‌کارگیری، انتخاب، آموزش، نظارت، ایجاد انگیزش و ارزیابی عملکرد آنها فرا می‌رسد. سیاست‌ها و رویه‌های مختلفی این گونه تصمیمات را هدایت می‌کند.

هدایت وظایف مدیریت نیروی فروش

  1. برنامه‌ریزی: تعیین اهداف، پیش‌بینی، جمع‌آوری اطلاعات صحیح و به موقع، تسلط به محیط (شناخت محیط)، ارتباطات و تصمیم‌گیری.
  2. سازماندهی: انتخاب نیروی فروش، تقسیم کار و تفکیک وظایف، تعیین خطوط گزارش‌دهی و روابط کاری، مشخص کردن مسوولیت‌ها و اختیارات نیروی فروش و تفویض اختیار.
  3. هدایت و رهبری: سرپرستی و راهنمایی کردن، آموزش نیروی انسانی، انگیزش و روابط انسانی، حقوق و مزایای نیروی فروش و پرورش شایستگی‌های رهبری.
  4. نظارت و کنترل: ناظر بودن و مطلع بودن، سنجش بین برنامه و عملکرد، پیدا کردن دلایل انحرافات عملکرد از برنامه و اصلاح اشتباهات.
  5. هماهنگی: جلسات مرتب با کارکنان، تلاش در جهت افزایش همدلی بین نیروهای فروش، جایگزین کردن رفاقت به جای رقابت ناسالم در درون شرکت، افزایش روحیه هم‌توان‌افزایی، ایجاد فضای یادگیری تیمی، فعال کردن و توسعه نگرش سیستمی در خانواده فروش و نوع ارتباط آن با کل شرکت و زنجیره عرضه (تامین‌کنندگان، شرکت، واسطه‌ها، مشتریان.)

بهرام رنجبریان در کتاب بازاریابی و مدیریت بازار آورده است: مدیریت فروش شامل برنامه‌ریزی، سازماندهی، کنترل و هدایت افراد و تلاش‌های گروهی پرسنل فروش است. در واقع مدیریت فروش را چیزی بیش از آشنایی با مراحل فروش حضور و پیگيری آنها می‌دانیم. مدیر فروش پرسنل فروش خود را باید به گونه‌ای سازماندهی نماید که بتوانند به صورت یک تیم عمل کرده و اهداف تعیین شده در راستای راهبرد‌های تروج شرکت را تحقق بخشند. از این رو فرآیند مدیریت فروش شامل تعیین اهداف و راهبرد‌های فروش، تعیین ساختار، ارتقای کمی و کیفی نیروی فروش، هدایت و ارزیابی عملکرد آنهاست.

منبع: كتاب مديريت فروش و فروش حضوري

میر سجاد اسبقی : "اگر بازاریابی ندانید، در انتخابات شورای شهر خوی شکست می‌خورید".این عبارت را از هیچ یک از متفکران بازاریابی سیاسی نشنیده‌اید کاندیدهای انتخاباتی اگر بازاریابی ندانند، در انتخابات شکست می‌خورند

 

 

دنیای تبلیغات انتخاباتی به شدت دگرگون شده است. دیگر از شیوه های تبلیغات انتخاباتی قدیمی خبری نیست شاید زمانی اطلاع رسانی تبلیغات انتخاباتی به زدن چند تراکت و بنر تبلیغاتی خلاصه می شد اما در دنیای امروز شیوه ها و تکنیک های تبلیغات مستقیم از اثرگذاری کمتری برخوردار است پس با مروری بر این نکات ضرر نمیکنید!!

1.تبلیغات دولتی: نیاز اجتماعی یا ژست سیاسی

 



ادامه مطلب ...

یکی از قاضیان در ایالتی در انتخاباتی برنده شده بود. وی در نطق پذیرش خود چنین گفت:"از ۴٢۴ نفری که قول داده بودند به من رأی بدهند سپاسگذارم. از ٣١۶ نفری که گفتند به من رأی داده اند متشکرم. از ۴٧نفری که روز پنجشنبه گذشته به پای صندوق رأی آمدند سپاسگذاری می نمایم و از ٢۶نفری که واقعاً به من رأی دادند سپاسگزارم."

میر سجاد داسبقی - کارشناسی ارشد بازاریابی بین الملل- مشاور فروش و بازاریابی

مقدمه

بر خلاف تئوري بازاريابي کلاسيک که هنرش در جذب مشتريان جديد و تاکيد آن بيشتر بر انجام معاملات متمرکز بود تا ايجاد رابطه با ديگران، با شدت گرفتن رقابت بين شرکتها در مشتري يابي براي محصولات و خدماتشان و همچنين افزايش قدرت مشتري در دنياي رقابتي امروز، شرکتها ديگر نه تنها بايد به دنبال جذب مشتريان جديد باشند، بلکه حفظ و نگهداري مشتريان قبلي و برقراري روابطي مستحکم با آنان را نيز بايد مورد توجه قرار دهند.



ادامه مطلب ...

  این نظر رو آقای محسن فرستاده بدون هیچ دخل و تصرفی بخوانید :

 

با سلام می گویند یکروز در ایام قدیم یک فرد ثروتمند با اسب و غذاهای متنوع از کنار روستای میگذشت می بیند مردی میانسال در گوشه ی نشسته گریه می کند مرد ثروتمند نزدیک رفته وسوال میکند مرد چی شده چرا گریه میکنی ؟ مرد آهی میکشد و میگوید شرمنده خانواده هستم وکار و پولی ندارم که برای آنها حتی یک عدد نان بخرم . بچه هایم گرسنه هستند از شرمندگی نمی توانم به خانه بروم . وقتی مرد ثروتمند این حرفها رو شنید از شدت ناراحتی با صدای بلند گریه کرد مرد فقیر تعجب کرد وسوال کرد ای مرد چه شد مرد ثروتمند پاسخ داد بحال تو وخانواده ات که در این وضعیت هستی دارم گریه میکنم ! مرد فقیر گفت ای مرد چرا گریه میکنی خوب از آن غذا که همراه داری به من هم بده تا شرمنده خانواده نباشم . مردثروتمند در جواب می فرماید ببخشید هرچقدر بخواهی برایت گریه میکنم اما از من انتظار نداشته باش که به تو پول و یا غذای بدهم حالا هم سید جان روزگار ما اینچنین شده همه مسئولین بحال مردم گریه میکنند اما دریغ از حتی یک کمک جزئی . فقط ظاهراً ناراحت هستند گور پدر فقرا و ندارها. محکم بچسبید به میز و دنیا ببینیم آخرش چه می شود. فقط حرف بزنید وعمل نکنید . آنقدر مشکل دارید که میترسید به خلافکار چیزی بگید چون خودتون با آن شریک هستید خودتون مشکلی ندارید چون از هر طرف دارید میخورید وحقوقهای آنچنانی دریافت میکنیداز ما که نمی ترسید از خدا بترسید!!!

بازاریابی یعنی جلب توجه بوسیله ارائه یک ارائه ارزشمند، این ارائه می تواند در تمامی زمینه ها مورد توجه واقع شود. یکی از مهمترین جنبه های که امروزه از مفاهیم بازاریابی در آن استفاده می شود مبارزات سیاسی و انتخاباتی است. امروزه مبارزات انتخاباتی



ادامه مطلب ...

تاکتيک ها يا ابزارهاي سنتي بازاريابي سياسي در مبارزات انتخاباتی :


شامل فعاليت هايي است که در شيوه سنتي بازاريابي سياسي از آن استفاده مي شود و دربرگيرنده موارد زير است:
• استفاده از چهره هاي مشهور : بکارگيري شخص يا نهادي که بتواند بخشي از اعتبار، شهرت و محبوبيت خود را به سازمان يا افراد سياسي منتقل کند
• تبليغات مقايسه اي : به طور آشکار بر نقاط قوت خود و نقاط ضعف احزاب يا کانديداهاي رقيب تاکيد مي شود
• طرح هاي تبليغاتي تخريبي : اقداماتي براي تخريب چهره رقيب يا بهبود موقعيت خود به صورت زيرزميني صورت مي گيرد به نحوي که رقبا و هوادارانشان در موضع تدافعي قرار گيرند
• مچ گيري : بررسي موشکافانه خصوصيات رقبا شامل مواضع عمومي اعلام شده، زندگي شخصي، وضعيت خدمت نظام وظيفه و منابع مالي آنان با هدف يافتن سوابقي که اعتبار رقيب را مخدوش سازد
• رقابت هاي پيش انتخاباتي : گسترش دوره زماني انتخاباتي به نحوي که سازمان سياسي به صورت دائمي براي مبارزات انتخاباتي برنامه جامعي داشته باشد



ادامه مطلب ...

فـــــــروشـــــــــــنـده واقــعــــی

یک پسر تگزاسی برای پیدا کردن کار از خانه به راه افتاده و به یکی از این فروشگاهای بزرگ که همه چیز میفروشند (Everything under a roof) در ایالت کالیفرنیا میرود .

مدیر فروشگاه به او میگوید : یک روز فرصت داری تا به طور آزمایشی کار کرده و در پایان روز با توجه به نتیجه کار در مورد استخدام تو تصمیم میگیریم .

در پایان اولین روز کاری مدیر به سراغ پسر رفت و از او پرسید که چند مشتری داشته است ؟
پسر پاسخ داد که یک مشتری .

مدیر با تعجب گفت: تنها یک مشتری ...؟!!!

بی تجربه ترین متقاضیان در اینجا حدقل ۱۰ تا ۲۰ فروش در روز دارند.
حالا مبلغ فروشت چقدر بوده است ؟
پسر گفت: ۱۳۴,۹۹۹.۵۰ دلار ....

مدیر تقریبا فریاد کشید : ۱۳۴,۹۹۹.۵۰ دلار .....؟!!!!

مگه چی فروختی ؟

پسر گفت : اول یک قلاب ماهیگیری کوچک فروختم، بعد یک قلاب ماهیگیری بزرگ، بعد یک چوب ماهیگیری گرافیت به همراه یک چرخ ماهیگیری ۴ بلبرینگه. یعد پرسیدم کجا میرید ماهیگیری ؟ گفت : خلیج پشتی .

من هم گفتم پس به قایق هم احتیاج دارید و یک قایق توربوی دو موتوره به او فروختم .
بعد پرسیدم ماشینتان چیست و آیا میتواند این قایق را بکشد؟ که گفت هوندا سیویک .

پس منهم یک بلیزی ۴WD به او پیشنهاد دادم که او هم خرید .

مدیر با تعجب پرسید : او آمده بود که یک قلاب ماهیگیری بخرد و تو به او قایق و بلیزر فروختی ؟

پسر به آرامی گفت :

نه ، او آمده بود یک بسته قرص سردرد بخرد که من گفتم : بیا برای آخر هفته ات یک برنامه ماهیگیری ترتیب بدهیم، شاید سردردت بهتر شد ...!!!

به عنوان یک فریلنسر یا کسی که می خواهد در آینده به این روش کار کند موفقیت شما به فروش سرویس هایتان بستگی دارد. اگر شما بازاریاب یا یک شرکت تبلیغاتی برای معرفی خود ندارید می بایست خودتان برای خودتان بازاریابی کنید



ادامه مطلب ...

اسکناس 100 يوروئی


درست هنگامي است که همه در يک بدهکاري بسر مي برند و هر کدام برمنباي اعتبارشان زندگي را گذران مي کنند.
ناگهان، يک مرد بسيار ثروتمندي وارد شهر مي شود. 
 
 
ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

اشتباه جبران ناپذیر در چرخه فروش

فروشندگان بزرگ چیزی را به کسی نمی فروشند در عوض مشتریان را برای  خرید به سمت خود می کشانند . ما همگی دوست داریم که چیزی را بخریم اما تعداد کمی از ما دوست داریم که چیزی به ما فروخته شود  . به راستی چه زمانی ما این مسائل را به خوبی درک خواهیم کرد امروز میخواهم 6 مورد از مهمترین و مرگبارترین اشتباهات فروشندگان را با شما در میان بگذارم.



ادامه مطلب ...

۱ -هر گاه شخصی را ملاقات می کنید، بایستیدpromotion



ادامه مطلب ...

در شرایط تجاری کنونی ، بازاریابی امری کاملا ضروری می باشد . هرچند در صورتیکه روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید به جای مثمر ثمر بودن میتواند زیانبار باشد.با با دوری کردن از این اشتباهات رایج و معمول ، از دام های بزرگ بازاریابی دوری گزینید .
۱) نه هدفی ، نه توقع و انتظاری
بسیاری از شرکت ها در واقع نمی دانند که از بازاریابی چه می خواهند یا انتظارشان از تلاش های شبانه روزی چه می باشد . ابتدا اهدافتان را مشخص و تنظیم نمایید . دوم ، بپذیرید که بازاریابی یک مرحله است . سوم ، همواره از اینکه مراحل با اهدافتان متناسب می باشند ، اطمینان حاصل نمایید

بازاریابی حضوری ، انواع روشهای بازاریابی



ادامه مطلب ...

1 ) آسایش

به این منظور هتل ها تمام سعی خود را برای اطمینان از کیفیت تخت ها ، تشک ها ، هوای اتاق ، وسایل صوتی و تصویری ، آب گرم و وضعیت حمام ، اتاق و ... به کار می برند .

2 ) امنیت

اولین اقدام حفاظتی در هتل محدود کردن درب های ورودی اتاق ها و سوئیت ها به یک درب است . قفل دوبل از داخل ، کنترل شدید در مورد کلید اتاق و شاه کلید و زنجیرپشت درب برای اطمینان بیشتر و اقدامات احتیاطی جهت سالم بودن کلیه سیم ها و وسایل برقی .

2 ) خلوت و آرامش

به این منظور پنجره ها با پرده پوشانده می شوند . هتل های درجه یک پرده های توری برای روز و پرده ضخیم برای شب دارند . پنجره ها معمولا مشرف به فضای باز و منظره خوب هستند که از بیرون اتاق دید ندارند ، ورودی اتاق معمولا به نحوی است که داخل اتاق دیده نمی شود ، همچنین حمام ها دور از نظر هستند .

3 ) تسهیلات

باید تسهیلاتی مانند : پذیرایی ، خدمات غذا ، تلفن و ... در اتاق موجود باشد به نحوی که مهمان چه در تعطیلات باشد و چه در سفر کاری وسایل مورد نیاز را در دسترس داشته باشد . بخش خانه داری باید طوری امکانات را فراهم کند که مهمان به راحتی قادر به استفاده از کلیه ی این وسایل باشد .

5 ) پاکیزگی و بهداشت

بخش خانه داری نقش اساسی در زمینه ی نظافت اتاق دارد .

ده دلیل ساده ولی مهم عنوان شده که می توانند در مورد تجارت شما هم صادق باشند. شاید بارها این سوال را از خود پرسیده باشید که چرا مردم از من خرید نمی کنند. دلایل زیر به شما کمک می کنند تا استراتژی بازاریابی و فروش تجارت الکترونیکی خود را بازنگری کنید. 



ادامه مطلب ...

سلام دوستان خوبم

  لینک زیر مربوط به یک کار پژوهشی با عنوان "  بررسی تأثیر بازاریابی مقاصد در توسعه صنعت گردشگری و ارائه راهکارهای لازم  " است. لطفا با کلیک روی لینک زیر سؤالات مربوطه را خوانده و با پاسخگویی دقیق به آنها بنده را در انجام  اخذ نتایج قابل اعتماد یاری رسانید.

پیشاپیش از شمافرهیختگان گرامی به دلیل قبول زحمت در تکمیل پرسشنامه و یاری رسانی در جهت پیشبرد پژوهش کمال تشکر و سپاس را دارم.

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFpxZ3VTNm1rWlh1Ui1WZDc0Vy10U1E6MQ

 

   

قسمتی از عادت های غلط مالی و اقتصادی ای را که در حوزه خانواده ها وجود دارد، باهم مرور می کنیم؛ عادت هایی که شاید، از وجود برخی از آنها، آگاهی لازم را نداشته باشیم و چون از قبل بوده اند، ما هم زیاد به آنها توجه نکرده ایم.

 

مجله موفقیت: بخشی از نگرانی مالی خانواده ها، به این برمی گردد که آخر ماه، وقتی که حساب و کتاب می کنند و دخل و خرج را به چرتکه می سپارند، تازه متوجه می شوند که خرجشان، با دخلشان مساوی نبوده و احتمالا خرج، کمی تا قسمت قابل توجهی بیشتر بوده است. همین بیشتر بودن نیز، باعث می شود این فکر به ذهن برسد که بله، ما چقدر فقیریم و در نتیجه، احساس و باوری از فقر، به فرد منتقل شود.

 

 


 



ادامه مطلب ...

 اگرمیخواهید که درزندگی و شغل خود یک دگرگونی ایجاد نمائید رازهای زیر رارعایت نمائید.

در کدام قرن زندگی می کنیم ، در کدام قرن فکر می کنیم؟

ازشکست نهراسید چرا که شکست مقدمه پیروزی است؟

سی و یک روز برای تبدیل شدن به یک رهبر و مدیر موفـق



ادامه مطلب ...

 آدم های موفق خودشان را با افرادی که با آنها هم فکر هستند، متحد می‌کنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یک گروه بودن را می‌دانند و می توان گفت آدم های موفق 30 فرق کلی با دیگران دارند که دانستن آنها بد نیست :
 



ادامه مطلب ...

مردی كه در حال عبور بود برخورد کردم

-اووه !! معذرت میخوام...

-من هم معذرت میخوام

-دقت نکردم ..
.



ادامه مطلب ...

مصاحبه، گفت و گويي دو طرفه ميان متقاضي كار و كارفرما يا مدير شركت و سازمان است. اين ملاقات در راستاي تامين نيروي انساني سازمان اجرا مي‌شود و ..



ادامه مطلب ...

به ادامه مطلب سربزنید



ادامه مطلب ...

 

پرسشنامه متداول ترين ابزار جمع آوري اطلاعات در پايان‌نامه رشته مديريت است. پرسشنامه عبارت است از مجموعه‌اي از پرسش‌هاي هدف دار كه با بهره‌گيري از مقياس‌هاي گوناگون نظر، ديدگاه و بينش يك فرد پاسخگو را مورد سنجش قرار مي دهد(حافظ نيا،1377).

جهت نگارش پرسشنامه براي پايان نامه ابتدا بايد موضوع مورد بررسي به مولفه‌هاي آن تجزيه شود. مثلا وقتي موضوع بررسي کيفيت زندگي کاري است بايد مولفه‌هاي موجد کيفيت مانند رضايت، انگيزش، خلاقيت را در نظر گرفت. هر يک از اين مولفه‌ها يک فرضيه يا سوال تحقيق را مي‌سازند. در مرحله بعد بايد براي هر مولفه يک مجموعه آيتم را شناسائي کرد. برمبناي نظريه چرچيل (1979) براي ايجاد يك مقياس زمانيكه ابعاد شناسائي شدند بايد مجموعه اي از آيتم ها در ارتباط با هر بعد ايجاد گردند(سين و ديگران،2005). زمانيکه مجموعه آيتم‌ها را شناسائي کرديد بايد با نظر اساتيد و متخصصين به يک جمع بندي برسيد و پرسشنامه مقدماتي را تدوين کنيد



ادامه مطلب ...

 تئوریهای سازمان و مدیریت ضریب۲     رفتار سازمانی ضریب۱

مدیریت بازاریابی ضریب۴              اقتصاد ضریب۲           آمار ضریب۲

روش تحقیق ضریب۲        مدیریت استراتژیک ضریب۲         زبان تخصصی انگلیسی ضریب۳

میرسجاداسبقی.کارشناسی ارشدبازاریابی

تحقیق را به صورت هاى مختلفى تقسیم كرده و انواع گوناگونى را براى آن در نظر گرفته اند. مهم ترین تقسیم بندى تحقیق , تقسیم آن به دو نوع بنیادى و كاربـردى است



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
پيوندها